تبلیغات
زندگی صحنه یکتایی هنرمندی ماست هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد - توصیه‌های بهداشتی برای داشتن قلب سالم
زندگی صحنه یکتایی هنرمندی ماست هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

      در این دنیا بی حاصل چرا می گردی سلیمان گر شوی آخر نسیب گور میگردی



توصیه‌های بهداشتی برای داشتن قلب سالم

 9قدم تا قلب سالم

قلب سالم

امروزه، بیماری قلبی از اولین علت‌های مرگ و میر در سطح دنیا است. سالانه بیش از ‪ ۱۷‬میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند. براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، طی ‪ ۱۰‬سال آینده بیماریهای قلبی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
برای کاهش درگیر شدن به مشکلات قلبی، توصیه های زیر راجدی بگیرید :

۹ قدم تا قلب سالم

قلب سالم

امروزه، بیماری قلبی از اولین علت‌های مرگ و میر در سطح دنیا است. سالانه بیش از ‪ ۱۷‬میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی جان خود را از دست می‌دهند. براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت، طی ‪ ۱۰‬سال آینده بیماریهای قلبی به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.
برای کاهش درگیر شدن به مشکلات قلبی، توصیه های زیر راجدی بگیرید :

۱٫ سیگار نکشید: خطرناکترین عامل بیماریهای قلبی، سیگار است. اگر سیگاری هستید، همین الان آنرا ترک کنید.

سیگار و قلب

۲٫ عوامل خطر خود را بشناسید: اگر یک عضو نزدیک خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر بیماری قلبی داشته یا دارد شما در معرض خطر بالای بیماری قرار دارید. بیماریهای سخت مانند دیابت هم خطر بیماری قلبی را در افراد افزایش میدهد. اگر در این رده جای دارید مراقب باشید.
۳٫ کنترل کلسترول و فشار خون: حداقل سالی یکبار کلسترول و فشار خون تان را کنترل کنید. اگر این اعداد بالا بود، ضمن مشورت با پزشک خود، آنرا کنترل کنید.

کنترل فشار خون

۴٫ تمرینات ورزشی مرتب: قلبتان به حداقل ۲۰ دقیقه ورزش برای سه بار در هفته نیاز دارد. نوع این ورزش زیاد مهم نیست. قدم زدن، دویدن، باغبانی،… باید در پایان این ۲۰ دقیقه نفس نفس بزنید و عرق کرده باشید.

ورزش و قلب سالم

۵٫ کنترل دور شکم: اگر شکمتان خیلی بزرگ است احتمالا در معرض خطر بیماری قلبی هم قرار دارید. برای خانم ها دور کمر باید ۹۰ سانتی متر یا کمتر باشد و برای آقایان این عدد نباید بیش از ۱۰۰ سانتی متر باشد. اندازه دور کمر معرف سلامتی شماست.

کاهش دور کمر

۶٫ محدودیّت مصرف مواد چربی و سرخ کردنی: سرخ کردنی و چربی را قطع کنید. گوشت را در اندازه های باریک و کم بخورید. بیشتر، میوه و سبزیجات بخورید.
۷٫ برای سلامتی خود، وقت بگذارید: به خودتان اهمیت بدهید . برای سلامتی خود و خانواده وقت بگذارید.
۸٫ استرس تان را کنترل کنید: استرس برای قلب بد نیست. اینکه چگونه با استرس برخورد کنید خطرناک است. اگر وقتی دچار استرس شدید سیگار بکشید، بد است. به خود آموزش بدهید که هنگام استرس و ناراحتی دست به کارهای خطرناک نزنید.

استرس و قلب سالم

۹٫ همین امروز شروع کنید: هیچوقت برای توجه به سلامتی دیر نیست. چه پیر و چه جوان، از همین امروز به قلب خود توجه کنید، فردا دیر است.

قلب سالم

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان


. . .

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 14 شهریور 1389 توسط کور کلکلی | نظرات ()
CopyRight © 2009-2010 by goldskin.ir
منو اصلی

وبلاگی برای ایجاد جوی صمیمانه

y.paykhasteh@gmail.com



آرشیو مطالب


لینک های اصلی


لینک های روزانه


نویسندگان


آمار وبلاگ

 .: تعداد مطالب :
 .: تعداد نویسندگان :
 .: آخرین بروزرسانی :
 .: بازدید امروز:
 .: بازدید دیروز :
 .: بازدید این ماه شمسی :
 .: بازدید ماه شمسی قبل :
 .: بازدید کل :
 .: آخرین بازید :



صفحات جداگانه


نظر سنجی
.:: به نظر شما مطالب ارایه شده چگونه است ؟








امکانات و توضیحات

طراح قالب: goldskin.ir




.:: تمامی حقوق مادی و معنوی مطالب برای این وبلاگ محفوظ است و هر گونه کپی برداری بدون اجازه مدیر غیر قانونی می باشد ::.
گلد اسکین